2025학년도 1학기 기숙사 최종 합격자 유의사항 Notice for Final successful candidates for the dormitory, Spring Semester 2025 |
1. 룸메이트 신청 : 2025. 2. 6.(목) 10:00 ~ 2. 10.(월) 18:00 (한국시간 기준)
->https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/08_roommate/checkRoommate
1) 룸메이트를 원하는 2인이 함께 신청해야 함. (1인만 신청 시 룸메이트 배정 불가)
2) 기간 내에 신청하지 않는 경우, 대학생활원에서 임의 배정함. (변경 불가)
3) 룸메이트를 희망하는 학생이 한국인일 경우, 룸메이트 신청기간 내에 첨부된 사유서 작성해서 메일로(idorm@pusan.ac.kr) 신청해야 함.
(한국학생과 외국학생 두 명 모두)
4) 한국학생과 룸메이트 신청을 원하는 학생은 룸메이트 신청기간 내에 첨부된 사유서 작성해서 메일로(idorm@pusan.ac.kr) 신청해야 함.
(원하는 한국학생이 없는 경우, 룸메이트는 임의 배정함)
2. 무슬림 유학생 명상실 겸 조리실 신청 : 2025. 2. 6.(목) 10:00 ~ 2. 10.(월) 18:00 (한국시간 기준)
1) 구글폼 신청 (https://forms.gle/mwfguYS1ubZH6DWo6)
2) 식사 취소신청을 한 학생 : 구글폼 신청
식사 취소신청을 하지 않은 학생 : 구글폼 신청 + 종교를 증명할 수 있는 증명서 이메일 제출 (idorm@pusan.ac.kr)
3) 이용료 : 35,000원 (3. 1. ~ 6. 23.)
- 한 달에 10,000원으로 책정됨
- 납부기간 : 2. 6.(목) ~ 2. 10.(월)
- 납부한 후 영수증을 idorm@pusan.ac.kr 로 보내야 함
- 납부는 한화로만 입금 가능하며, 입금할 계좌번호는 구글폼에 공지
- 해외에 있어서 한국의 은행에 방문하지 못하거나, 한국 계좌가 없는 학생은 귀국 후 수납해야 함
- 수납까지 완료한 학생들만 이용 가능
- 중도 퇴사하는 경우 환불 가능하며, 한 달(1일 ~ 30일 또는 31일) 중 하루라도 사용하면 한 달 이용료 환불 불가함
3. 기숙사 방 배정 현황 확인 : 2. 20.(목) 17:00 이후 (부산),
2. 21.(금) 17:00 이후(밀양, 양산)
->https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/06_pass/checkPass
4. 기숙사 입사
- 부산/밀양 캠퍼스 : 3. 1.(토) 10:00 이후
- 양산 캠퍼스 : 2. 26.(수) 10:00 이후
※ 식사는 3. 2.(일)부터 가능합니다.
※입사하실 때 반드시 배정된 건물 번호, 방 번호를 알려주셔야 합니다.(본인의 방 번호 꼭 숙지해주세요.)
학번 또는 이름만 알려주실 경우, 체크인 시간이 많이 소요됩니다.
※ 각 기숙사 (경비실) 방문 → 대여품(침대시트, 출입카드 등) 수령 → 입사서명 후 입사
※ 침대시트만 제공(이불대여 불가, 위생을 위하여 침대시트를 반드시 씌워서 사용할 것.)
※ 본인의 침구(이불, 베개 등)는 본인이 스스로 구매하시거나 준비해 오셔야 합니다.
※ 방 안에서 실외화(운동화, 구두 등)을 신으면 벌점이 부과됩니다.
5. 기숙사 오리엔테이션 수강 (★ 의무)
- 기간 : 3. 7.(금) ~ 3. 28.(금) (부산, 밀양 캠퍼스)
- 방법 : 온라인 수강
- 자세한 방법은 대학생활원 홈페이지에서 안내 : https://dorm.pusan.ac.kr/
- ★ 오리엔테이션 미수강시 벌점(-2점) 부과 예정
(오리엔테이션을 수강하지 않아, 다음 학기 기숙사 신청을 하지 못하는 학생이 많습니다. 꼭 수강을 완료해주세요.)
6. 기숙사비 납부확인서 출력 : 3. 2.(일) 12:00 이후 출력가능 https://dorm.pusan.ac.kr/
7. 원생확인서 출력 : 3. 2.(일) 12:00 이후 출력가능 https://dorm.pusan.ac.kr/
8. 입사 이후의 기숙사에 관한 사항은 기숙사 홈페이지https://dorm.pusan.ac.kr/를 통해 공지사항을 수시로 확인하셔야 합니다.
★ 방학기간동안의 기숙사 신청은 국제처가 아닌 기숙사 홈페이지에서 확인(5월 /11월) 후 기숙사로 신청해야 합니다. : https://dorm.pusan.ac.kr/
- 정규학기(1학기, 2학기) 기숙사 신청 : 국제처
- 방학(여름학기, 겨울학기) 기숙사 신청 : 대학생활원
1. Application for roommate : 2025. 2. 6.(Thu) 10:00 ~ 2. 10.(Mon) 18:00 (Korean Time)
->https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/08_roommate/checkRoommate
1) Student who wants to apply for a roommate, both of you need to apply for.
(In case, only one student apply but other one doesn't, it is not accepted to apply for the roommate.)
2) If you don't apply for a roommate, your roommate will be randomly assigned to the dormitory. (cannot be changed)
3) If the student who you want to be a roommate with is Korean, both of you need to apply for a roommate via e-mail(idorm@pusan.ac.kr)
with filling out the attached "사유서" and submit that during the period of roommate application.
4) If you want to have a Korean roommate, you need to apply for roommate via e-mail (idorm@pusan.ac.kr)
ith filling out the attached "사유서" and submit that during the period of roommate application.
(But if no Korean student who wants to be, your roommate will be allocated randomly.)
2. Application for Halal Kitchen & Masjid for Muslims : 2025. 2. 6.(Thu) 10:00 ~ 2. 10.(Mon) 18:00 (Korean Time)
1) Online application via google form (https://forms.gle/mwfguYS1ubZH6DWo6)
2) Students who canceled meal : submit google form
Students who didn’t cancel meal : submit Google form + certificate of religion via email (idorm@pusan.ac.kr)
3) Usage Fee : 35,000 KRW (From March 1st to June 23rd)
- Monthly rate : 10,000 KRW
- Payment period : 2. 6.(Thu) ~ 2. 10.(Mon)
- After payment, send the receipt to idorm@pusan.ac.kr
- Payment must be made in Korean Won (KRW) only, and the account details will be provided in the Google Form announcement
- Students who are abroad and unable to visit a Korean bank, or those without a Korean bank account,
must make payment upon coming/returning to Korea.
- Only students who have completed the payment process can get the access.
- Refunds are possible upon mid-way leave, but if the service is used for even a single day within a month (1st to 30th or 31st),
the monthly usage fee will not be refunded.
3. Check your room allocation : After 2. 20.(Thu) 17:00 (Busan Campus)
After 2. 21.(Fri) 17:00 (Miryang, Yangsan Campus)
-> https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/06_pass/checkPass
4. Move-in
- Busan/Miryang Campus : Starting 3. 1.(Sat) 10:00
- Yangsan Campus : Starting 2. 26.(Wed) 10:00
※ Meal in the dormitory cafeteria is available after 3. 2.(Sun).
※ When check-in, you are required to inform your Building No. and Room No. (Please remember your room No.)
If you just say your student ID or name, your check-in will take a lot of time.
※ Procedure : Visit security office of each dorm → Get rental goods(bedsheet, room entrance card) → move in after signing
※ Only bedsheet is provided(other beddings are not provided.
Because of hygiene purposes, you need to put a bed sheet on mattress.)
※ You need to bring or buy your beddings(pillow, blanket, etc) by yourself.
※ If you wear outdoor shoes (sneakers, dress shoes, etc.) inside the room, you will be penalized.
5. Completion Dormitory Orientation (★ Mandatory)
- Period : 3. 7.(Fri) ~ 3. 28.(Fri) (Busan, Miryang Campus)
- How to : Online Orientation
- More details will be uploaded on the website of the dormitory : https://dorm.pusan.ac.kr/
- ★ If you don't take an orientation, you will get penalty points(-2 points).
(Many students are unable to apply for dormitory accommodation in the following semester due to not attending the orientation. Please make sure to complete the orientation.)
6. Receipt Print-out : Available from 3. 2.(Sun) 12:00 https://dorm.pusan.ac.kr/
7. Confirmation of Dormitory Resident Print-out : Available from 3. 2.(Sun) 12:00 https://dorm.pusan.ac.kr/
8. After moving into the dormitory, all schedule and notice will be uploaded on the PNU Dormitory website https://dorm.pusan.ac.kr/.
So you need to visit the website regularly.
★ If you want to stay in the dormitory during summer/winter semester, you need to check the notice on the website of the dormitory(May/Nov) and apply for that to the dormitory (not PNU International)
- Dormitory Application on regular semester(Spring, Fall) : PNU International
- Dormitory Application on irregular semester(Summer, Winter) : Dormitory