[학사] 2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 안내/ (2024 Fall) Course Withdrawal(W) for Graduate Students

date
2024.10.07
name
오정선
e-mail
view
74

 

 

2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 안내

 

 


2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 신청기간 및 처리절차 등을 다음과 같이 안내하오니 수강취소를 희망하는 학생은 기간 내에 신청하시기 바랍니다.


1

 

대상 대학원생 (타대 교류생 포함)

 

2

 

수강취소 신청기간 : 2024. 10. 7.() 09:00 ~ 10. 14.() 18:00

 

3

 

대학원과정 수강취소 절차


학생지원시스템→ 로그인→ 수업→ 수강취소(정규/계절)→ 정규학기 웹신청에서 수강취소신청서를 작성한 후 출력

수강취소신청서에해당 교과목 담당교수 허가(도장or서명)’받아 학생 소속 학과사무실에 2024. 10. 14.() 18:00 까지 제출

    (타대 교류 대학원생은 학사과로 제출)

승인 처리 일정

구분

승인기관

일정

진행·결과 확인 메뉴

1

학생 소속 학과

10. 15.(∼ 10. 17.()

학생지원시스템-수업-수강취소(정규/계절)-수강취소

2

학생 소속 대학

10. 17.(∼ 10. 18.()

3(최종)

학사과

10. 21.()

결과 확인

학생

10. 22.()

학생지원시스템-수업-수강신청및확인-수강확인

 

4

 

수강취소 가능 교과목 수 : 2과목 이내


수강취소 이후 신청학점이 최소 3학점 이상이어야 함

(법학전문대학원은 9학점 이상)


5

 

유의사항


위 수강취소(W) 기간 외 별도의 취소신청은 받지 않음

수강취소 된 교과목은 성적일람표에 기재되지 않으며 성적평가취득학점평점평균 산출 등에 반영되지 않음

수강취소를 신청한 학생은 2024. 10. 22.()부터학생지원시스템 → 수업 → 수강신청 및 확인 → 수강확인메뉴에서 수강취소 결과를 확인하고 출력하여 보관해야 함, 이를 확인하지 않아 발생하는 모든 불이익은 학생의 책임임

유급자 및 수업연한 초과 등 차등납부대상자의 경우수강취소에 따른 등록금 환불에 대한 사항은 재무과(051-510-1051)로 문의 바람

취소 진행 사항 및 기타 문의사항이 있을 때에는 소속대학 행정실 또는 학과 사무실(전공)로 문의 바람


 

 

2024 Fall

Course Withdrawal(W) Notice for Graduate Students

 

 


Here is the Course Withdrawal(W) application period and procedure for the 2024 Fall semester. Students wishing to withdraw should apply within the designated period.


1

 

EligibilityGraduate Students (including Exchange students from other universities)

 

2

 

Application Period: 2024. Oct. 7.(Mon) 09:00 ~ Oct. 14.(Mon) 18:00

 

3

 

Course Withdrawal Procedure


A. Onestop→ Log in→ Courses→ Course Withdrawal→ Fill up and print the application form

B. Get the professor's approval(stamp/signature)and submit it to your department office by 2024. 10. 14.(Mon) 18:00

C. Approval Processing Schedule

Step

Dept. in Charge

Schedule

Progress·Result Confirmation Menu

1st

Affiliated Department

Oct. 15.(Tue∼ Oct. 17.(Thu)

Onestop-Courses-Course Withdrawal

(Regular/Summer.Winter)-Withdrawal

2nd

Affiliated School

Oct. 17.(Thu∼ Oct. 18.(Fri)

3rd(Final)

Educational Affairs

Oct. 21.(Mon)

Result Confirmation

Student

Oct. 22.(Tue)

Onestop-Courses-Course Registration & Confirmation-Course Registration Result

 

4

 

Number of Courses Eligible for Withdrawal: Up to 2


After course withdrawal, the remaining credits must be at least 3

(However, for the Law School, at least 9 credits are required)

 

5

 

Notes


A. No additional period(W) will be accepted if the reason is not sufficient; approval may be denied.

B. Withdrawals are not allowed for joint courses(graduate and undergraduate), or courses from other universities

   (courses categorized as minor courses)

CWithdrawn courses won't be recorded on the transcript or affect grades, credits, or GPA

DStudents must check and print the withdrawal result from theOnestop→ Courses

   Course Registration & Confirmaition→ Course Registration Resultfrom 2024. Oct. 22.(Tue), failure to do so is the student's responsibility.

E. For differential tuition payments due to flunking, excess of school years, etc., please contact the Finance & Accounting Dept.(051-510-1051)

F. For any inquiries, please contact your department or administrative office.

첨부파일