[학사] 2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 안내/ (2024 Fall) Course Withdrawal(W) for Graduate students

date
2024.10.07
name
오정선
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55

 

 

2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 안내

 

 

 

2024학년도 2학기 대학원과정 수강취소(W) 신청기간 및 처리절차 등을 다음과 같이 안내하오니 수강취소를 희망하는 학생은 기간 내에 신청하시기 바랍니다.


1

 

대상 대학원생 (타대 교류생 포함)

 

2

 

수강취소 신청기간 : 2024. 10. 7.() 09:00 ~ 10. 14.() 18:00

 

3

 

대학원과정 수강취소 절차


학생지원시스템 → 로그인 → 수업 → 수강취소(정규/계절→ 정규학기 웹신청에서 수강취소신청서를 작성한 후 출력

수강취소신청서에해당 교과목 담당교수 허가(도장or서명)’받아 학생 소속 학과사무실에 2024. 10. 14.() 18:00 까지 제출

    (타대 교류 대학원생은 학사과로 제출)

승인 처리 일정

구분

승인기관

일정

진행·결과 확인 메뉴

1

학생 소속 학과

10. 15.(∼ 10. 17.()

학생지원시스템-수업-수강취소(정규/계절)-수강취소

2

학생 소속 대학

10. 17.(∼ 10. 18.()

3(최종)

학사과

10. 21.()

결과 확인

학생

10. 22.()

학생지원시스템-수업-수강신청및확인-수강확인

 

4

 

수강취소 가능 교과목 수 : 2과목 이내


수강취소 이후 신청학점이 최소 3학점 이상이어야 함
(법학전문대학원은 9학점 이상)

 

5

 

유의사항


위 수강취소(W) 기간 외 별도의 취소신청은 받지 않음

수강취소 된 교과목은 성적일람표에 기재되지 않으며 성적평가취득학점평점평균 산출 등에 반영되지 않음

수강취소를 신청한 학생은 2024. 10. 22.()부터학생지원시스템 → 수업 → 수강신청 및 확인 → 수강확인메뉴에서 수강취소 결과를 확인하고 출력하여 보관해야 함, 이를 확인하지 않아 발생하는 모든 불이익은 학생의 책임임

유급자 및 수업연한 초과 등 차등납부대상자의 경우수강취소에 따른 등록금 환불에 대한 사항은 재무과(051-510-1051)로 문의 바람

취소 진행 사항 및 기타 문의사항이 있을 때에는 소속대학 행정실 또는 학과 사무실(전공)로 문의 바람


 

 

2024 Fall

Course Withdrawal(W) Notice for Graduate students

 

 

 

This guideline is for graduate students' course withdrawal(W) period and method. Students who want to withdraw from your course list must do so within the designated period.


1

 

Eligibility: Graduate students (including students from other schools)

 

2

 

Application Period: 2024. 10. 7.(Mon) 09:00 ~ 10. 14.(Mon) 18:00

 

3

 

Course Withdrawal Procedure


A. Student Support System(Onestop) → Log in → Courses → Course Withdrawal → Fill up an application form for the course withdrawal from 정규학기 웹신청(Withdrawal for Regular Semester) and print it out

BObtain 'Permission(stamp/signature) from the professor in charge of the subject' and submit it to the affiliated department office by 2024. 10. 14.(Mon) 18:00 (Students from other schools submit it to the Educational Affairs office)

C. Withdrawal Procedure

Step

Dept. in Charge

Schedule

Progress·Result Confirmation Menu

1st

Affiliated Department

10. 15.(Tue∼ 10. 17.(Thu)

Onestop-Courses-Course Withdrawal

(Regular/Summer.Winter)-Withdrawal

2nd

Affiliated School

10. 17.(Thu∼ 10. 18.(Fri)

3rd(Final)

Educational Affairs

10. 21.(Mon)

Result Confirmation

Student

10. 22.(Tue)

Onestop-Courses-Course Registration & Confirmation-Course Registration Result

 

4

 

Limitation on Number of WithdrawalsUp to 2 courses


The remaining credits registered after the withdrawal(W) must be at least 3 credits or more
(Students from Law School: 9 credits or more)

 

5

 

Notes


A. The additional application after the course withdrawal(W) period is not available

BThe withdrawn course will not be listed on the academic transcript and is excluded from grade evaluation, credit acquisition, or GPA calculation

C. Students who apply for course withdrawal must confirm the final application result through "Onestop → Courses → Course Registration & Confirmation → Course Registration Result" from 2024. 10. 22.(Tue), the result must be printed and kept, any disadvantages caused by not checking are the student's responsibility.

DPlease contact the Finance & Accounting Department(051-510-1051) in case students who applied for 차등납부대상자(Differential Payment) due to flunking, excess of school years, etc. have inquiries regarding the refund of tuition fee

EPlease reach out to the affiliated department or administration office for the process of withdrawal or other inquiries

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