1. 지원 전 유의사항 (필독사항)
★ 모든 사항을 꼼꼼히 읽어주시길 바라며, 공지사항 미숙지로 인한 불이익은 본인에게 있습니다. 자세한 문의는 행정실로 연락 바랍니다 ★ ※ 문의처: 대학생활원(부산) 행정실 051-510-7827 / https://dorm.pusan.ac.kr
- 계절학기 수강 여부와 상관없이 지원자격충족 시 지원가능
- 진리관은 1인실,2인실 선택 가능 생활관으로 반드시 4번 입사지원방법을 참고하여 지원해 주시기 바랍니다.
▶ 동기개원 신청 시, 신청자 전원은 개인방역수칙 준수 및 코로나 관련 생활원 지시에 따르는 것에 동의함으로 간주되오니 이점 반드시 인지해 주시기 바랍니다. ▶ 대학생활원 공지사항은 홈페이지와 각 동 게시판 확인이 원칙이며 부가적으로 생활원(부산) 전용 ‘어플’에서도 공지 확인 가능하오니 입사자 전원 다운로드 바랍니다. ※ 문자(SMS) 서비스 제공 없음 & 어플 다운 후 개별적으로 알람 이상 여부 확인 필수 ▶ 진리관 다동 외벽 및 석면공사 진행예정으로 진리관 동기개원은 가·나동만 운영됩니다. - 진리관 식당 공사도 진행되오나 기존과 동일하게 식사가 가능함을 알립니다. ▶ 동기개원은 교내행사 참가자의 기숙사 이용으로 소음방지와 에너지절약을 위한 방이동(2~3회)의 불편 및 시설 보수로 인한 공사 소음이 발생할 수 있으니 이점 고려하여 지원 바랍니다. ※ 1·2인실 모두 방이동을 할 수 있으니 하단의 방이동 일정 반드시 숙지 ▶ (효원재 1인실 거주 원생) 현재 1인실에 거주중인 효원재 원생은 동기개원 1인실로만 지원 가능 ※ 지원기간 내 현재 거주 생활관으로 지원 시, 자동으로 1인실 지원처리 됨 ▶ 부산캠퍼스 원생: 12. 22.(수) ~ 22. 1. 5.(수) 기간 내 퇴사 예정자는 퇴사예정일 기준 15일 전 반드시 행정실로 사전 문의 바랍니다. ▶ 기타 일정 (반드시 추후 홈페이지 상세 공지사항 참고 바랍니다!) ※ 기간·대상자별 퇴사 공지사항 확인 후 퇴사 기한 및 절차 준수 요망! (미준수 시 벌점 3점) ※ * (동기개원 미신청자 퇴사) 2021. 12. 22.(수) 14시까지 * (짐 보관) 21-2학기 퇴사 짐보관은 없으며 22학년도 합격자에 한하여 동기개원 종료 시 짐 보관 가능 - 외국인 원생의 경우 짐보관 가능(2021. 12. 19.(일) (예정)) * (21-동기개원 거주 + 22-1학기 미지원 or 불합격자 or 동기연장개원 미신청자 퇴사기간) 2021. 2. 6.(일) 14시까지 * (동기개원연장) 동기개원 거주자 중 22학년도 합격자에 한하여 2. 28.(월)까지 연장 가능 - 신청기간: 2022. 1. 21.(금) ~ 24.(월) (예정) * (22학년도 지원) 12월 말 2022학년도 모집요강 참고 ? 모집요강은 12. 30.(목)17시 업로드 예정 |
2. 개원기간·식사기간 및 신청기간 <온라인 이메일 지원>
신청기간 | 2021. 12. 10.(금) 10:00 ~ 13:00까지 * 13시 이후, 즉시 생활원비 납부 업무 진행되므로 시간엄수해주시기 바랍니다. | |
부산캠 원생 | 개원·식사 기간 | 21. 12. 22.(수) ~ 22. 2. 5.(토) <46일간> * 설(1.30.~2.2.)기간 식당 미운영 |
밀양 ·양산캠 원생 | 개원·식사 | 21. 12. 24.(금) ~ 22. 2. 5.(토) <44일간> [식사 : 12. 24.(금) 조식부터] |
유의사항 | - 밀양·양산캠퍼스 원생 입사: 12. 23.(목) 10시부터 가능 - 기존원생의 방이동·점검으로 사전 짐 보관 불가 및 입사 시에 원생 이외의 사람은 건물 내부 출입 불가 (부모님도 출입불가) |
3. 지원대상 ※ 지원대상 미숙지로 인한 불합격은 본 생활원에서는 책임지지 않으니, 반드시 확인 후 지원바랍니다
▶ 지원 가능 대상: 현재(동기개원 추가모집 신청기간 기준) 대학생활원 거주하는 원생(타캠퍼스 원생포함) 중 지원기간 및 납부를 놓친 원생
※ 현재 거주 중인 동일 생활관으로만 지원 가능하며, 타 캠퍼스 원생은 (여) → 자유관 / (남) → 웅비관 신청 가능
▶ 지원 불가 대상: 비원생
4. 입사지원방법
▶웅비관·자유관·효원재 지원방법
① 대학생활원 홈페이지 → [커뮤니티] → [양식함] → 글번호: 2번 대학생활원 입사지원서(수기) 다운 → 작성
- 지원서 프린트 후 작성 및 자필로 서명하여 스캔본(pdf, jpg)을 메일로 전송
- 지원서에 작성된 이메일 주소로 납부계좌 및 관련안내 예정(12. 10. 17시)이오니, 정확하게 기재 바랍니다.
② applydorm@pusan.ac.kr으로 수기지원서를 첨부하여 메일 전송
- 메일제목 ex) [웅비관] 201245678 홍길동 입사지원서류 [효원재] 201323456 김영희 입사지원서류
▶ 진리관 지원방법
- 1인실·2인실 중 선택하여 신청 가능하며, 2학기 1인실 거주자 중 동기개원에도 1인실을 희망할 경우 반드시 1인실로 재신청(메일도착 선착순)해야 합니다.(메일 전송 후 1, 2인실 변경 불가)
- 1인실 거주자는 기존원생 또는 비원생으로 입사 시 1인실 신청하여 거주하는 원생입니다. 룸메이트 중도퇴사로 현재 1인 거주 원생은 2인실 거주자입니다.
- 메일 제목에 1, 2인실 기재하여 전송해야하며 미기재시 2인실로 간주합니다.
① 대학생활원 홈페이지 → [커뮤니티] → [양식함] → 글번호: 2번 대학생활원 입사지원서(수기) 다운 → 작성
- 지원서 프린트 후 작성 및 자필로 서명하여 스캔본(pdf, jpg)을 메일로 전송
- 지원서에 작성된 이메일 주소로 납부계좌 및 관련안내 예정(12. 10. 17시)이오니, 정확하게 기재 바랍니다.
② applydorm@pusan.ac.kr으로 수기지원서를 첨부하여 메일 전송
- 메일제목 ex) [진리관-1인실] 201245678 홍길동 입사지원서류 [진리관-2인실] 201323456 홍길동 입사지원서류
5. 대학생활원비 및 납부방법
▶ 생활원비(단위: 원)
구 분 | 주7일 3식 | 주5일 3식 | 주7일 2식 | 주5일 2식 | 주7일 1식 | |
부산캠 원생 | 효원재(1인가구 1인실) | 728,200 | 682,480 | 662,680 | 583,480 | 545,500 |
진리관·효원재 (2인가구 1인실) | 705,200 | 659,480 | 639,680 | 560,480 | 522,500 | |
진리관·효원재(2인실) | 569,500 | 523,780 | 503,980 | 424,780 | 386,800 | |
웅비관(2인실) | 629,760 | 584,040 | 564,240 | * BTL 기숙사는 (웅비·자유관) 주7일 3식, 주5일 3식, 주7일 2식만 신청 가능합니다. | ||
자유관(2인실) | 663,340 | 617,620 | 597,820 | |||
타캠퍼스 원생 | 자유관(여/2인실) | 633,080 | 583,880 | 570,680 | ||
웅비관(남/2인실) | 600,960 | 551,760 | 538,560 |
▶ 납부방법 ※ 납부계좌와 금액은 전화로 알려드리지 않습니다.!!
고지서 확인 | 별도 고지서는 없으며, 입사 지원 시 작성한 이메일 주소로 개별 금액 및 생활원 계좌 전송 (12. 10. 17시) 예정 |
납부 방법 | 개별 이메일 확인 후, 계좌이체로 납부 (카드납부 불가능) ※ 생활원비는 연말정산 대상이 아님. 납부확인서는 개원 이후 출력 가능 |
납부 기간 | 21. 12. 10.(금) 17:00 ~ 12. 13.(월) 17:00까지 / * 기간 내 미납 시, 신청 취소 처리 |
6. 기타 일정안내(필독사항)
식사 변경 | 온라인신청 | 2022. 1. 3.(월) 10시 ~ 1. 4.(화) 17시까지 <22. 1. 10.(월)부터 적용> (12월 말 공지 예정) | |||
환불 안내 | 개원 전 입사포기 | 원생(부산) | 개원 1일 전[12/21(화)까지]까지 입사포기 신청 시 전액 환불 ○ | ||
타캠·비원생 | 개원 1일 전[12/23(목)까지]까지 입사포기 신청 시 전액 환불 ○ | ||||
개원 후 중도퇴사 | 원생(부산) 타캠·비원생 | 개원종료 7일전부터 [2022. 1. 29.(토)부터] 환불 × | |||
방이동 일정 | 2학기 → 동기개원 | 방이동 기간 | 21. 12. 24.(금) ~ 12. 26.(일) | ||
방배정 공고 | 21. 12. 17.(금) 17시 | ||||
동기개원 → 1학기 | 방이동 기간 | (동기개원 연장신청자만 해당) 22. 2. 19.(토) ~ 2. 20.(일) | |||
방배정 공고 | 22. 2. 17.(목) 17시 | ||||
방 배정 공고: 대학생활원 홈페이지 - 합격자조회 페이지에서 확인가능 |
1. Precautions before Application (Must Read) ★ Make sure to read all the details, and any disadvantage due to not having read the notice is on to you. For further inquires, please contact administration office ★
▶ When applying for the winter session, all applicants are deemed to agree to comply with the personal quarantine rules and follow the instructions of the corona-related, so please be aware of this. ▶ Residents should see notices on Dorm website and bulletin boards of each hall, and dormitory is providing notices via Dorm(Busan) Application additionally, so every resident should download the app. ※ No text message service(SMS) provided & make sure to check notification setting of downloaded application ▶ Asbestos construction at Jilli Da hall and Restaurant is going to schedule, so Jilli Ga&Na hall will be operated. - Meals can be eaten the same as before. ▶ During winter opening, there might be discomfort of moving room(2~3 times) to prevent noise occurred by on-campus event participants and to conserve energy, and of construction noises for facility maintanence, so please consider these issues when applying. ※ make sure to read following room movement schedule since both singe·double room users might need to move the room ▶ Those who would like to move out during the appplication period (Busan Campus Residents: Dec. 22nd (Wed) of 2021 ~ Jan. 5th (Wed) of 2022, Other campus residents & non-residents: Dec. 24th (Fri) of 2021 ~ Jan. 7th (Fri) of 2022) must make an inquiry to the administration office in advance, which should be 15 days before the move-out day. ▶ (Non-residents) foreign non-residents cannot apply for summer session ▶ Other Schedule (Make sure to see further detailed notices on website!) ※ Please check the notices regarding leaving by period and subjects, and observe the leaving period and procedures! (if not following, 3 penalties will be imposed) * (Leaving for winter session non-applicants) By 2 p.m. of Dec. 22nd (Wed) of 2021 * (Luggage storage) There is no luggage storage service for leaving after 2021 2nd semester, and only those who are accepted for living in 2022 are able to store their luggage after winter session ends Foreigner residents can use luggage storage service(Dec. 19nd (Sun) of 2021(planned)) * (Leaving Period for those who live during 2021 winter session + did not apply or were not accepted for the 1st semester of 2022 or didn't apply for the winter extension) : By 2 p.m of Feb. 6th (Sun) of 2021 * (Winter Residence Extension) Among winter session residents, only those who are accepted for residence in 2022 can extend their winter session residence until Feb. 28th (Mon). - Application Period: Jan. 21th (Fri) ~ 24th (Mon) of 2022 (planned) * (Application for 2022 Residence) Ask to ISC(international student center) |
2. Period of Opening·Meals and Application
application Day | 2021. 12. 10.(Fri.) 10 a.m. ~ 1 p.m. * After 1 p.m, we will process for payment work immediately, so please be punctual. | |
Busan campus | Opening ·Meal | Dec. 22nd (Wed) of 2021 ~ Feb. 5th (Sat) of 2022 * restaurant closes during Korean new year holidays(Jan. 30th ~ Feb 2nd) |
Milyang· Yangsan Campus | Opening ·Meal | Dec. 24th (Fri) of 2021 ~ Feb. 5th (Sat) of 2022 [Meal : starting from breakfast on Dec. 24th (Fri)] |
Notice | - Entering of residents of Milyang·Yangsan campus : from 12. 23.(Thur.) 10 a.m. ~ - Luggage storage before entering is not allowed due to residents’ room movement·inspection |
3. Applicants
▶ Who: Students who currently live in dormitories (including other campuses) who missed their term and payment.
※ Dormitory cannot be changed but Other campuses man→Woongbee, Woman→Jayoo
▶ Those who cannot apply: Non-residence
4. How to apply
▶ Woongbee and Jayoo resident
① Application: Dormitory Homepage → [커뮤니티] → [양식함] → No. 2 대학생활원 입사지원서(수기)
- Print out the application form, fill it out, and sign it. Attach a scan (pdf, jpg) by e-mail
- The email address written on the application form will inform you of the payment account
and related information, so please fill it out accurately.(12. 10. 5pm planned)
② Send mail with a written application applydorm@pusan.ac.kr
- Email subject ex) [Jayoo] Elsa 201245678 Document or [Woongbee] Olaf 201323456 Document
▶ Jilli resident
You can choose between single and double rooms, and if you wish to have a single room among residents of single rooms in the second semester, you must reapply for a single room (on a first-come, first-served basis).(You can't change the room for one or two after sending an email)
- A single room resident is a student who applies for a single room when entering the dormitory. As roommate left the room, currently a single resident of a double room is double room.
It should be sent by writing a single room or a double room in the mail title, and if not listed, it will be considered a double room.
① Application: Dormitory Homepage → [커뮤니티] → [양식함] → No. 2 대학생활원 입사지원서(수기)
- Print out the application form, fill it out, and sign it. Attach a scan (pdf, jpg) by e-mail
- The email address written on the application form will inform you of the payment account
and related information, so please fill it out accurately.(12. 10. 5pm planned)
② Send mail with a written application applydorm@pusan.ac.kr
- Email subject ex) [Jilli-single] Olaf 201245678 Document or [Jilli-double] Olaf 201323456 Document
5. Dormitory Fee and Payment Method ▶ Dormitory Fee(Unit: Won)
구 분 | 7-3meals | 5-3meals | 7-2meals | 5-2meals | 7-1meals | |
Busan campus | Jilli(single) | 705,200 | 659,480 | 639,680 | 560,480 | 522,500 |
Jilli(double) | 569,500 | 523,780 | 503,980 | 424,780 | 386,800 | |
Woongbee | 629,760 | 584,040 | 564,240 | * BTL Dormitory (Woongbee·Jayoo) only can apply for 7-3meals, 5-3meals, 7-2meals | ||
Jayoo | 663,340 | 617,620 | 597,820 | |||
Other campus | Jayoo | 633,080 | 583,880 | 570,680 | ||
Woongbee | 600,960 | 551,760 | 538,560 |
▶ How to pay ※ we don’t inform payment account number and fee via phone call.
Check the bill | There is no separate bill, expenses information will be sent to the email address which is wrriten on application (12. 10. 5pm planned) |
Method | After check the e-mail, payment by bank transfer (only korean bank can transfer) ※ payment certificate will be printed after winter session opening |
Period | 21. 12. 10.(Fri.) 5 p.m. ~ 12. 13.(Mon.) 5 p.m. * If not paid within the period, the application is cancelled. |
6. Notice about Other Schedules (Must Read)
Meal Change Online Application | 10 a.m. of Jan. 3rd (Mon) ~ 5 p.m. of Jan. 4th (Tue) of 2022 * Changed meal: starting from Jan. 10th (Mon) of 2022 (further notice scheduled on late December) | |||||
Refund | Before Opening | Residents (Busan) | If cancellation made 1 day before opening [by Dec. 21st (Tue)], full refund ○ | |||
Other Campus | If cancellation made 1 day before opening [by Dec. 23rd (Thur)], full refund ○ | |||||
Midway move-out After Opening | Non-refundable from 7 days before the end of session [from Jan. 29th (Sat) of 2021] | |||||
Room Move ment | 2nd semester → winter | Moving Period | Dec. 24th (Fri) ~ 26th (Sun) of 2021 | |||
Room Assignment | 5 p.m. on Dec. 17th (Fri) of 2021 | |||||
winter → 1st semester (Scheduled) | Moving Period | (only for those who extended winter residence) Feb 19th (Sat) ~ 20th (Sun) of 2022 | ||||
Room Assignment | 5 p.m. on Feb. 17th (Thur) of 2022 | |||||
Notice about Room assignment: Dormitory website ? checkable on the 합격자조회 page |