2021. 1학기 기숙사 추가 신청 안내 Notice for additional application for dorm in Spring 2021
- date
- 2021.01.20
- name
- 우지수
- view
- 397
2021. 1학기 기숙사 추가 신청 안내 Notice for additional application for dorm in Spring 2021
1. 대상 : 기숙사 신청기간 중 신청하지 못한 학생
2. 지원자격
- 학부생 및 대학원생(신입생, 편입생, 재학생), (※ 2021. 1학기 휴학생 지원 불가)
교환학생, 방문학생, 수료 후 연구생(등록한 학생에 한함), 연구원, 연구생
- 2020년 2학기 평점평균 2.0 이상 (재학생에 한함)
- 기숙사 벌점이 3점 미만인 자
3. 신청기간 : 2021. 1. 20.(수) 12:00 ~ 1. 21.(목) 18:00(한국시간 기준)
4. 신청방법 및 제출서류
지원자 구분 | 신청방법 및 제출서류 |
학부/대학원생, 교환/방문학생 | · 구글폼(Google Forms)를 통한 지원 https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 |
수료 후 연구생 | · 구글폼(GoogleForms)지원 https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 · 서류 제출(제출장소 : 본관 1층 유학생지원센터) - 교수 추천서 1부(첨부 양식) : 1. 21.(목) 18:00까지 - 수료 후 연구생 등록금 납부 영수증 사본 : 1. 29.(금) 16:00까지 - 미제출시 기숙사 입사 취소됨 |
연구원, 연구생 | · 서류 제출(제출장소 : 본관 1층 유학생지원센터) ※ https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 - 신청서 1부(첨부 양식) : 1. 21.(목) 18:00까지 - 외국인 등록증 사본 or 여권 사본 1부, 계약서 사본 1부 |
“의무식 제외” 신청자 | · “종교”적인 이유로 기숙사에서 식사를 하지 못하는 자에 한함 · 신청기간: 2021. 1. 20.(수) 12:00 ~ 1. 21.(목) 18:00 (기숙사 신청기간과 동일) · 신청방법 : 의무식제외신청서(첨부양식) 및 증빙서류(이메일 제출(idorm@pusan.ac.kr) 예)여권사본(국교가 이슬람교, 힌두교인 경우), 무슬림 성원에서 2021년 발급한 증명서 등 · 온라인 지원 시 ‘의무식 제외 신청’ 선택 · 신청기간 외 의무식 제외 신청 불가 |
1. For whom : missed the 1st application period
2. Qualifications
- Undergraduates & Graduates(Freshmen, transfer and enrolled students),
(※ No application for students on a leave of absence in the spring semester, 2021)
Exchange & Visiting Students, diploma candidates(only enrolled ones), researchers, research students
- Over 2.0 of GPA for Fall semester 2020 (only for the enrolled students)
- Below 3 penalty points
3. Period : Jan. 20.(Wed.) 12PM ~ Jan. 21.(Thr.) 6PM (by Korean Time)
4. How to apply and the required documents
Applicant | How to apply & Required documents |
Undergraduates, Graduates, Exchange & Visiting Students | · Google form submission https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 |
Diploma candidates (should apply for it and pay fees) | · Google form submission-> https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 · Submission document(submit to ISC, 1st floor in main bldg.) - Recommendation by Supervisor(attached) : by 1. 21.(Thr) 18:00 - A copy of receipt of tuition fee : by 1. 29.(Fri) 16:00 - Non-submission make your Dorm Admission cancelled |
Researchers, Research students | · Submission document(submit to ISC, 1st floor in main bldg.) ※ submission-> https://forms.gle/yNJAfsbydSqdV8r79 - A copy of application(attached) : by 1. 21.(Thr) 18:00 - Either a copy of Alien registration card or passport - A copy of contract |
Applicants for “meal cancellation” | · Only for those who cannot have meals due to specific religion · Application period: Jan. 20.(Wed.) 12PM ~ Jan. 21.(Thr.) 6PM (by Korean Time) · How to apply : Email to idorm@pusan.ac.kr with application form(attached) and official document which can prove the religion ex) If state religion is Islam, Hinduism, etc. → copy of passport, Certificate of Muslim issued in 2021 · Choose “Meal Cancellation” on online application · No any application except application period
|