부산대학교는 국제화 시대 도래 및 국제교류 확대로 유학생이 증가함에 따라 편의도모를 위하여 기숙사 시설을 제공하고 있습니다. |
---|
대학생활원 소개
|
진리관 |
웅비관 |
자유관 |
---|---|---|---|
성별 |
남 |
남 |
여 |
건물번호 |
714~717 |
712, 713 |
315, 316 |
종류 |
1인 1실 |
2인 1실 |
2인 1실 |
구성 |
침대, 책상, 의자, 옷장, 책꽂이, 소화기 ※ 1인 전용 가구가 아닌 기존 2인실 가구 그대로 사용(침대, 책상 등 2개씩 배치) |
침대, 책상, 의자, 옷장, 책꽂이, 소화기, 개인 욕실(변기, 세면대, 샤워기) |
|
시설 |
PC실, 휴게실, 식당, 독서실, 세탁실 및 다림실, 공용 샤워실 및 화장실 |
PC실, 휴게실, 체력단련실, 식당, 독서실 세탁실 및 다림실, 편의점 |
|
식사 |
의무식 (종교적 사유가 있는 경우만 식사제외 신청 가능) |
|
비마관 |
매화관 |
---|---|---|
성별 |
남 |
여 |
종류 |
2인 1실 |
2인 1실 |
구성 |
침대, 책상, 의자, 옷장, 책꽂이, 소화기 ※ 아파트형 기숙사로(방 3칸) 각 방마다 2명씩 총 6명이 1실에서 생활함 |
|
시설 |
PC실, 휴게실, 체력단련실, 식당, 세탁실 및 다림실, 독서실, 매점 |
|
식사 |
의무식 (종교적 사유가 있는 경우만 식사제외 신청 가능) |
|
행림관 |
지행관 |
---|---|---|
성별 |
여(A동)·남(B동) |
남(C동)·여(D동) |
종류 |
2인 1실 |
2인 1실 |
구성 |
옷장, 침대, 책상, 의자, 냉장고, 샤워실 겸 화장실 |
옷장, 침대, 책상, 의자, 샤워실, 화장실 |
시설 |
PC실, 휴게실, 체력단련실, 식당, 세탁실 및 다림질실, 독서실, 회의실, 편의점 |
PC실, 휴게실, 체력단련실, 세탁실 및 다림질실, 독서실, 회의실, 공용 냉장고 |
식사 |
의무식 |
선택식 |
기숙사 지원 시기 및 신청 웹사이트
입사 기간 |
1학기(봄학기) |
2학기(가을학기) |
여름방학 |
겨울방학 |
---|---|---|---|---|
신청 시기 |
1월 초 |
7월 초 |
5월 중 |
11월 중 |
담당 부서 |
국제처 유학생지원센터 |
대학생활원 |
||
신청 안내 Website |
기숙사 신청 및 입사절차
2. 입사 절차
1) 국제처 웹사이트에서 모집공고 확인
2) 온라인 신청 → 합격발표 → 기숙사비 납부 및 결핵증명서 제출 → 최종결과 확인
3) 룸메이트 신청 → 기숙사 방 배정 → 기숙사 입사
4) 기숙사 오리엔테이션 수강
3. 유의 사항
1) 기숙사는 학기 단위로 신청해야 함
2) 벌점 3점 이상인 경우 기숙사 지원 불가
3) 학기마다 입사 전 결핵 검사 및 증명서 제출해야 함(필수적)
4) 방학 기간 기숙사 입사 신청은 기숙사(대학생활원) 행정실 공지에 따라 대학생활원 웹사이트에서 신청해야 함
5) 기숙사 규정 위반 시 벌점이 부과되며 벌점 10점 이상 시 즉시 퇴사
기숙사 행정실 전화번호 및 위치
|
진리관 |
웅비관 |
자유관 |
밀양캠퍼스 |
양산캠퍼스 |
---|---|---|---|---|---|
전화 |
051-510-7809 |
051-510-7810 |
051-510-7811 |
055-350-5707 |
055-510-8397 |
위치 |
자유관 B동 1층(316) |
청학관 1층(M05) |
행림관 1층(Y04) |
Pusan National University provides dormitory facilities for convenience as the number of international students increases due to the age of internationalization and globalization and expansion of international exchange. |
---|
Introduction to PNU Dormitories
|
Jilli Hall |
Woongbee Hall |
Jayoo Hall |
---|---|---|---|
Gender |
Male |
Male |
Female |
Bldg. No. |
714~717 |
712, 713 |
315, 316 |
Occupancy |
Single occupancy |
Double occupancy |
Double occupancy |
Furnishing |
bed, desk, chair, closet, bookshelf, fire extinguisher (※ 2 beds and 2 desks for 1 person) |
bed, desk, chair, closet, bookshelf, fire extinguisher, private bathroom (toilet, sink, shower) |
|
Facilities |
computer room, lounge, cafeteria, reading room, laundry & ironing, public shower room & rest room |
computer room, lounge, gym, cafeteria, reading room, laundry & ironing, convenience store |
|
Meal |
Mandatory (Only for who can not have meals due to “religion” can apply for meal cancellation.) |
|
Bima Hall |
Maehwa Hall |
---|---|---|
Gender |
Male |
Female |
Occupancy |
Double occupancy |
Double occupancy |
Furnishing |
bed, desk, chair, closet, bookshelf, fire extinguisher, toilet, sink & shower ※ Apartment type(3 rooms), 6 people live in one house, 2 in each room |
|
Facilities |
computer room, lounge, gym, cafeteria, laundry & ironing, reading room, snack shop |
|
Meal |
Mandatory (Only for who can not have meals due to “religion” can apply for meal cancellation.) |
|
Haengrim Hall |
Jiheng Hall |
---|---|---|
Gender |
Female(A)·Male(B) |
Male(C)·Female(D) |
Occupancy |
Double Occupancy |
Double Occupancy |
Furnishing |
closet, bed, desk, chair, refrigerator, shower and toilet |
closet, bed, desk, chair, shower and toilet |
Facilities |
computer room, lounge, gym, cafeteria, laundry & ironing, reading room, small meeting room, convenience store |
computer room, lounge, gym, laundry & ironing, reading room, small meeting room, public refrigerator |
Meal |
Mandatory |
Alternative |
Application Period and Website
Semester |
Spring sm. |
Fall sm. |
Summer sm. |
Winter sm. |
---|---|---|---|---|
Application |
Beg. of Jan. |
Beg. of Jul. |
Mid-May |
Mid-November |
Department |
International Student Center(ISC) |
Dormitory Office |
||
Website |
Dormitory Application and Procedure
2. Application and Check-in Procedures
1) Check the notice on PNU International website
2) Online Application → Announcement of successful candidates → Pay the dormitory fee & Submit health checkup result(Tuberculosis certificate)
3) Apply for a roommate → Dormitory room allocation → Check-in at respective dormitory
4) Take the online dormitory orientation
3. Notes
1) Dormitory application must be conducted every semester.
2) Students who have more than 3 penalty points cannot apply for.
3) Applicants are required to submit the certificate of tuberculosis per semester before the entrance(Mandatory).
4) Penalty points will be imposed for violation of dormitory regulations, and in the event that 10 or more penalty points are accumulated, immediate eviction will be carried out.
Contacts and Location of the Dormitory Office
|
Jilli Hall |
Woongbee Hall |
Jayoo Hall |
Miryang Campus |
Yangsan Campus |
---|---|---|---|---|---|
Contact |
051-510-7809 |
051-510-7810 |
051-510-7811 |
055-350-5707 |
055-510-8397 |
Location |
1st floor, Jayoo Hall Bldg. B(316) |
Cheonghak Hall 1F(M05) |
Hangnim Hall 1F(Y04) |